BMW GS 700 Test ride Moto in Action
Άρθρο: Θανάσης Μουρίκης
Όταν η BMW μιλάει για entry-level κατηγορία δεν εννοεί απλά κάτι μεγαλύτερο από scooter και παπί και πόσο μάλλον όταν η εν λόγω μοτοσυκλέτα είναι GS.
Πιστή στην αρχική φιλοσοφία του 1980 και τιμώντας την βαριά ιστορία της οικογενείας των Gelante Strasse η νέα 700-GS έρχεται με 792cc και με πολλά στοιχεία από την μεγαλύτερη και πιο adventure κατασκευή που είναι η 800GS.
Ουσιαστικά εδώ έχουμε ένα ροπάτο δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα με πολύ ελαστική λειτουργία αλλά και χαμηλή κατανάλωση που αν είμαστε μετρημένοι δεν θα περάσουμε τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Σαφώς πιο εύκολη και λειτουργική στο αστικό περιβάλλον από την μεγάλη της αδερφή και με πιο ασφάλτινη κύλιση αφού έχουμε αλουμινένιους τροχούς με τον εμπρόσθιο να είναι 19 ιντζων.
Το συνολικό χαμηλό ύψος θα ευνοήσει αναβάτες μεσαίου αναστήματος και εδώ πρέπει να πούμε ότι η BMW διαθέτει και σέλα «τουριστική» με εντυπωσιακά αποτελέσματα από την πρώτη επαφή.
Το σώμα του αναβάτη έρχεται κοντά στο μπροστινό σύστημα αφήνοντας μια μικρή απόσταση ώστε να μπορέσουμε να τοποθετήσουμε στο ενδιάμεσο κομματι κορμού και τιμονιού ένα ευρύχωρο tag-bag. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται στο πίσω μέρος και έχει χωρητικότητα 14 λίτρα χαρίζοντας ουσιαστική αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα.
Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι απλωτό σε κλιμάκωση και σε συνδυασμό με τη αρκετή ροπή και την ελαστική λειτουργία του μοτέρ μας δίνει μια ήσυχη και ουσιαστική επιτάχυνση που το γκάζι δεν θα μας λείψει ακόμα και σε ανοιχτά εθνικά δίκτυα. Η BMW επέλεξε να διατηρήσει «κοντή»την έκτη σχέση και πολύ καλά έκανε ώστε να μην φανεί πουθενά υπόροπη και ασθενική προς τις επιταχύνσεις.
Ο συμπλέκτης είναι με ντιζα, μαλακός ΑΚΟΎΡΑΣΤΟΥ και με άριστη λειτουργία και αίσθηση.
Η 700GS είναι μπροστόβαρη μοτοσυκλέτα και δείχνει πρόθυμη να αλλάξει πορεία αλλά είναι ακόμα πιο σταθερή κατά την διάρκεια που διαγράφει την τροχιά της μέσα στην στροφή. Έχει πολύ μεγάλα περιθώρια κλίσης και αν έχουμε φρέσκα ελαστικά σε ένα καλό οδόστρωμα εύκολα θα ακουμπήσουν τα μασπιέ του οδηγού στη άσφαλτο!
Σε ταξιδιωτική χρίση η GS κάνει την μεγάλη έκπληξη αφού μπορεί να κινείται άνετα και σταθερά με 170 χιλιόμετρα και με τον κινητήρα να μην δείχνει ότι κουράζεται αλλά αντιθέτως να έχει διάθεση για ουσιαστική επιτάχυνση μέχρι και τα 200 χιλιόμετρα ακόμα και με δυο άτομα και φορτίο. Αξίζει να πούμε ότι η μοτοσυκλέτα κατά την διάρκεια της δοκιμής έκανε ταξίδι 2.300 χιλιομέτρων στη κεντρική Ελλάδα και κινήθηκε με άριστη συμπεριφορά δικάβαλη και με φορτίο! Ένα μεγάλο μέρος από το ταξίδι κινηθήκαμε σε πολύ δύσκολους χωματόδρομους και εδώ θα πω ενδεικτικά ότι διασχίσαμε την «Νιάλα» από το χωρίο Άγραφα μέχρι και την λίμνη Πλαστήρα και κατόπιν πήγαμε Καρδίτσα, μετά μέσο του εθνικού δικτύου φτάσαμε Θήβα και από την παλιά εθνική Βίλια και αμέσως μετά Σχίνο Κορινθίας. Απλα δεν το καταλάβαμε.
Τα φρένα είναι δυνατά και ουσιαστικό με το πολύ καλό ABS να απενεργοποιείται. Στην «πλούσια» έκδοση έχουμε traction control και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (ESA) προς την απόσβεση επαναφοράς του πίσω αμορτισέρ. Η προφόρτιση του ελατηρίου γίνετε εύκολα με περιστροφική ρύθμιση από το πλάι.
Αρνητικό στοιχείο ήταν το χαληλό ύψος του ανεμοθώρακα που είναι αισθητό μόνο σε ανοιχτούς δρόμους και σε ταχύτητες άνω των 130 χιλιομέτρων. Η BMW έχει σαν έχτρα δυο ακόμα ύψη, εμείς είχαμε την μεσαία και στο ταξίδι τοποθετήσαμε μια extra προέκταση.
Με δυο λόγια η F-700GS είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση για αναβάτες που τα θέλουν όλα.
Καθημερινή με υψηλή ποιότητα κατασκευής η F-700GS βάζει τα γυαλιά σε πολλές «νταβραντιζμένες»ναυαρχίδες και αφήνει πίσω της scooter και παπιά έχοντας τον αέρα της γνήσιας μοτοσυκλέτας.
Μικρή στο μάτι αλλά μεγάλη μέσα στο χάρτη.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κάθετη μονάδα της BMW Motorrad Βαγιανέλης Α.Ε για την χορηγία του μοντέλου στο πλαίσιο του ταξιδιωτικού που σύντομα θα προβάλουμε σε επόμενο επεισόδιο στο Moto in Action.
Τιμή απο: 9.500€
ΤΕΝΧΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Διάμετρος x Διαδρομή 82 mm x 75.6 mm
Κυβισμός 798 cc
Μέγιστη ισχύς 55 kW (75 ίπποι) στις 7.300 σ.α.λ. (μείωση ισχύος: 35 kW (48 ίπποι) στις 7.000 σ.α.λ.)
Μέγιστη ροπή 77 Nm στις 5.300 σ.α.λ. (μείωση ισχύος: 60 Nm στις 5.000 σ.α.λ.)
Σχέση συμπίεσης 12.0 : 1
Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα BMS-K+/έλεγχος ανάλογα με τις ανάγκες
Διαχείριση καυσαερίων Ρυθμιζόμενος τριοδικός καταλύτης, προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU-3
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h 3.9 l
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h 5.1 l
Τύπος καυσίμου Σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, ελάχιστος αριθμός οκτανίων 95 (ROZ)
Ηλεκτρικό Σύστημα
Εναλλάκτης Εναλλάκτης μόνιμης διέγερσης 400 W (ονομαστική ισχύς)
Μπαταρία 12 V / 12 Ah, χωρίς ανάγκες συντήρησης
Σύστημα μετάδοσης ισχύος
Συμπλέκτης Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης, μηχανικής λειτουργίας
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στο μπλοκ του κινητήρα
Δευτερεύουσα μετάδοση Μετάδοση με ατέρμονη αλυσίδα o-ring με απόσβεση κραδασμών στην πλήμνη του πίσω τροχού
Πλαίσιο / φρένα
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού Τηλεσκοπικό πιρούνι, Ø 41 mm
Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού Εξελασμένο ψαλίδι, κεντρικά τοποθετημένο ελατήριο, δυνατότητα υδραυλικής ρύθμισης βάσης ελατηρίου, δυνατότητα ρύθμισης επαναφοράς
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω 170 mm / 170 mm
Μεταξόνιο 1,562 mm
Ίχνος 95 mm
Γωνία τιμονιού 64°
Ζάντες Από χυτό αλουμίνιο
Ζάντα, εμπρός 2,50 x 19″
Ζάντα, πίσω 3,50 x 17»
Ελαστικό, εμπρός 110 / 80 ZR 19
Ελαστικό, πίσω 140 / 80 ZR 17
Φρένο, εμπρός Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι, ø 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS
Φρένο, πίσω Μονό δισκόφρενο, ø 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS
ABS Standard
Διαστάσεις / βάρη
Μήκος 2,280 mm
Πλάτος (με καθρέπτες) 880 mm
Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες) 1,215 mm
Ύψος σέλας, βάρος κενό 820 mm (χαμηλή σέλα: 790 mm, κιτ χαμηλώματος: 765 mm, σέλα Comfort: 835 mm)
Καμπύλη στο εσωτερικό του ποδιού, βάρος κενό 1.810 mm (χαμηλή σέλα: 1.760 mm, κιτ χαμηλώματος: 1.710 mm, σέλα Comfort: 1.840 mm)
Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1) 209 kg
Βάρος με άδεια δοχεία 2) 186 kg
Επιτρεπόμενο μέγιστο βάρος 436 kg
Ωφέλιμο φορτίο (με τον βασικό εξοπλισμό) 227 kg (με χαμηλωμένη ανάρτηση 150kg)
Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ 16 l