24YM HONDA SH350i
24YM HONDA SH350i
Η ναυαρχίδα της οικογένειας SH της Honda εισέρχεται δυναμικά στο 24YM εξοπλισμένη με λειτουργία Smart Key, Honda Selectable Torque Control (HSTC), φωτισμό LED, οθόνη LCD και θύρα USB Type-C κάτω από τη σέλα.
Δύο ολοκαίνουργια χρώματα και τέσσερις νέοι χρωματικοί συνδυασμοί για το 24YM ενισχύουν τον ελκυστικό χαρακτήρα της ναυαρχίδας της οικογένειας Honda SH.
- Εισαγωγή
Παρατηρώντας τα οχήματα που κυκλοφορούν στις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, διαπιστώνει κάποιος ότι το όνομα ‘SH’ είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής των δρόμων. Πάνω από ένα εκατομμύριο scooter SH έχουν πωληθεί στην Ευρώπη τα τελευταία 38 χρόνια, χαρίζοντας στο ακρωνύμιο SH το κύρος ενός εξαιρετικού προϊόντος, υπό τη σκέπη της διάσημης ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας Honda.
Το SH300i, με συμπαγή, step-through επίπεδη σχεδίαση πατώματος και εμπρός/πίσω τροχούς 16 ιντσών, διέθετε όλα τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά ενός SH και επιπλέον έναν ισχυρό κινητήρα με μέγιστη απόκριση για χρήση στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο.
Έγινε το πρώτο δίτροχο της Honda που πληρούσε τις προδιαγραφές EURO4 το 15YM. Παράλληλα, τα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα απέφεραν αύξηση ροπής και μείωση της κατανάλωσης. Και εμφανισιακά, όμως, απέκτησε μεγαλύτερο ‘μυϊκό όγκο’, ενώ με την αναβάθμιση του πλαισίου απελευθερώθηκε πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος διατηρώντας ατόφια την υποδειγματική συμπεριφορά του.
Το 2019, απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC) και λειτουργία Smart Key, και, το 21YM, η ιστορία συνεχίστηκε: το SH350i απέκτησε κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού, που αύξησε την ισχύ και τη ροπή του και ανανεώθηκε αισθητικά, εδραιώνοντας τη θέση του ως το τέλειο ‘all-round’ αστικό scooter.
Με μία οικογένεια που περιλαμβάνει επίσης τα διαχρονικά δημοφιλή SH125i και SH150i, για το 24YM, το κορυφαίο SH350i διατηρεί στο ακέραιο την ελκυστική του εμφάνιση, με δύο ελκυστικά νέα χρώματα και τέσσερις χρωματικούς συνδυασμούς που αναβαθμίζουν τη γκάμα.
- Επισκόπηση
Ο κινητήρας eSP+ του SH350i αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2PS (21,5Kw), και είναι ισχυρός σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας την ταχεία επιτάχυνση για την οποία εύλογα φημίζεται.
Το κομψό στυλ αναδεικνύει τα συστατικά της συνταγής του SH scooter: συμπαγές, πρακτικό, εύκολο στην οδήγηση και ευέλικτο στο παρκάρισμα. Επίσης υιοθετεί ένα ελαφρύ πλαίσιο. Οι τροχοί 16 ιντσών κυλούν ομαλά στο δρόμο. Μία θύρα φόρτισης USB Type-C βρίσκεται κάτω από τη σέλα, και ο πίνακας οργάνων είναι LCD.
Για το 24YM το SH350i θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:
**ΝΕΟ** Zefiro Blue Metallic
**ΝΕΟ** Matt Techno Silver Metallic
Matt Coal Black Metallic με ΝΕΕΣ μαύρες ζάντες και λεπτομέρειες
Matt Ruthenium Silver Metallic με ΝΕΕΣ μαύρες ζάντες και λεπτομέρειες
Pearl Cool White με ΝΕΕΣ μαύρες ζάντες και λεπτομέρειες
Black με ΝΕΕΣ μαύρες ζάντες και λεπτομέρειες
- Κύρια Χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Εξοπλισμός
- Προηγμένο στυλ SH με σήμα-κατατεθέν το επίπεδο πάτωμα
- Θύρα φόρτισης USB Type–C κάτω από τη σέλα
- Λειτουργία Smart Key, οθόνη LCD
- Λειτουργία Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης – Emergency Stop Signal (ESS) προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς για ξαφνικό φρενάρισμα
Το SH350i είναι ένα scooter που κάνει άμεσα αισθητή την παρουσία του στον δρόμο, υποδηλώνοντας την premium SH καταγωγή του. Η ‘φυσιογνωμία’ του το κάνει να ξεχωρίζει: ο προβολέας LED διαθέτει τώρα διαχωρισμό της μεσαίας σκάλας σε δύο δέσμες, ενώ τα φώτα πορείας τοποθετούνται ψηλά, πάνω στο κέλυφος του τιμονιού, δημιουργώντας μια μοντέρνα, χαρακτηριστική εμφάνιση. Το πίσω φανάρι LED και τα φλας τοποθετούνται ανάμεσα από τις αλουμινένιες χειρολαβές του συνεπιβάτη.
Ασφαλώς, για ένα μοντέλο SH η λειτουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την εμφάνιση. Η θέση οδήγησης υποστηρίζει διάφορους σωματότυπους αναβατών και υπόσχεται μια άνετη, όρθια θέση σώματος και άριστη ορατότητα. Το συνολικό μήκος του είναι 2160mm, με πλάτος 742mm και ύψος 1161mm. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι 131mm.
Προβλέπεται χώρος για ένα full-face κράνος κάτω από τη σέλα, ενώ το ύψος της παραμένει πρακτικά χαμηλό στα 805mm (μόλις +5mm από του SH125/150). Υπάρχει επίσης μία νέα θύρα USB Type-C για εύκολη φόρτιση μιας κινητής συσκευής. Το στάνταρ επίπεδο πάτωμα του SH (πλάτος 435mm) διευκολύνει τη μεταφορά φορτίων και την πρόσβαση για τον αναβάτη. Ένα αναδιπλούμενο άγκιστρο μεταφοράς στο εμπρός πάνελ αυξάνει την πρακτικότητα.
Ο κομψός πίνακας οργάνων LCD περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες – συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών HSTC και ABS – διατεταγμένες γύρω από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη ‘ταχύμετρο/ χιλιομετρητή’. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα οργάνων διαχειρίζονται μέσω μπουτόν Α/Β στο αριστερό γκριπ.
Τα εμπρός και πίσω φλας του SH350i έχουν λειτουργία Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης – Emergency Stop Signal (ESS) με αυτόματη ακύρωση (auto-cancelling). Μόλις ο εγκέφαλος του ABS ανιχνεύσει ξαφνικό φρενάρισμα, τα αλάρμ θα αναβοσβήνουν έντονα για να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς.
Το Smart Key είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον πολυάσχολο αναβάτη ο οποίος είναι συνέχεια σε κίνηση. Πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με την προαιρετική αφαιρούμενη βαλίτσα top box των 35 λίτρων. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί.
3.2 Κινητήρας
- Κινητήρας 330κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 29.2PS (21.5Kw) με ροπή 32Nm
- Η τεχνολογία eSP+ εξασφαλίζει οικονομική κατανάλωση30km/l (WMTC mode)
Ο κινητήρας eSP+ (enhanced Smart Power+) του SH350i συνδυάζει άριστα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά με υψηλή ιπποδύναμη χάρη στην ολοκληρωμένη εφαρμογή τεχνολογιών μείωσης τριβών.
Ο υγρόψυκτος κινητήρας ψεκασμού με μονό Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ/SOHC) αποδίδει μέγιστη ισχύ 29,2PS (21,5kW) στις 7,500rpm, με μέγιστη ροπή 32Nm στις 5,250rpm. Από στάση, το SH350i επιταχύνει στα 200m σε 10,2 δευτ.
Η διάμετρος του εμβόλου είναι 77mm και η διαδρομή 70.7mm. Η σχέση συμπίεσης είναι 10.5:1. Κοκοράκια με ρουλεμάν, κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών και στεγανός στροφαλοθάλαμος, προσφέρουν αξιοπιστία σε βάθος χρόνου και ισχυρές επιδόσεις. Για βελτίωση της ψύξης του εμβόλου, ένα μπεκ λαδιού, όπως αυτό της CRF450R, ψεκάζει το λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, βελτιώνοντας το χρονισμό της ανάφλεξης και την αποδοτικότητα καύσης. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 1,85 λίτρα.
Ο αέρας τροφοδοτείται από ένα φιλτροκούτι 5,5 λίτρων. Το σώμα ψεκασμού τροφοδοτεί τις βαλβίδες εισαγωγής διαμέτρου 28mm με μέγιστη απόδοση. Ο αυλός εισαγωγής προσφέρει αποδοτική ροή και στροβιλισμό του καύσιμου μίγματος στο κύλινδρο για πιο ομοιόμορφη καύση. Τα καυσαέρια εξέρχονται από το χώρο καύσης του κινητήρα μέσω μιας εξαγωγής ευθείας διατομής, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοση.
Για μείωση της αντίστασης ροής (backpressure) των καυσαερίων, το νέο σιλανσιέ αποτελείται τώρα από δύο ξεχωριστούς θαλάμους. Βελτιστοποιήσεις στο σχεδιασμό του σωλήνα που συνδέει το θάλαμο εκτόνωσης καθώς και στο μέγεθος και τη θέση του καταλύτη βελτιώνουν επίσης τη ροή και τη σάρωση των καυσαερίων.
Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου (5mm offset), στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη. Ένας αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς πρώτης τάξης και συμβάλλει στην ομαλή, απολαυστική οδήγηση.
Ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει το κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη για ταχεία απόκριση σε χαμηλές ταχύτητες και ζωηρή επιτάχυνση) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης.
Ο κινητήρας διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω της διαχείρισης ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα επεμβαίνει για τη διαχείριση της πρόσφυσης.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή 30km/l (WMTC mode), ενώ με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 9.1L η δυνητική αυτονομία υπερβαίνει τα 270km.
3.3 Πλαίσιο
- Ελαφρύ ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο
- Τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm και διπλά πίσω αμορτισέρ
- Βελτιωμένη σταθερότητα με εμπρός και πίσω τροχούς 16”
Το δοκιμασμένο πλαίσιο του SH350i είναι σχεδιασμένο με κριτήριο την ασφάλεια και την ευελιξία σε όλες τις συνθήκες. Με την ευκαιρία του facelift το 2021, αναθεωρήθηκαν οι διάμετροι των σωληνώσεων, το πάχος των ελασμάτων και τα υλικά των επιμέρους εξαρτημάτων του πλαισίου, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την άνεση στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και εξοικονομώντας ταυτόχρονα βάρος 1kg από το πλαίσιο.
Το τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm παρέχει ομαλή απόσβεση ανωμαλιών, τα διπλά πίσω αμορτισέρ, το ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο και ένα σύστημα συνδέσμων Oleo τοποθετημένο κάτω από τον κινητήρα, για καλύτερη αίσθηση και βελτιωμένη απόσβεση κραδασμών.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού ορίζονται στα 27°5’/99mm με μεταξόνιο 1452mm και το τιμόνι περιστρέφεται κατά 45° από το κέντρο. Το βάρος είναι 174kg, πλήρες υγρών.
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 110/70-16 μπροστά και 130/70-16 πίσω, και το δικάναλο ABS επενεργεί σε μονούς δίσκους 256mm μπροστά και πίσω.
- Αξεσουάρ
Μία γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το SH350i. Τα βασικά αξεσουάρ συγκεντρώνονται σε ένα πρακτικό πακέτο για λόγους ευκολίας.
Το ασορτί χρωματικά City Pack στοχεύει στην αύξηση της πρακτικότητας και της άνεσης του SH350i, με το στυλ να διατηρείται στο ακέραιο. Το πακέτο περιλαμβάνει:
- Smart Top Box35L
- Διάφανη ψηλή ζελατίνα η οποία προστατεύει περαιτέρω τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες
- Διάφανες προστατευτικές χούφτες (σετ) που προστατεύουν τα χέρια του αναβάτη από τον παγωμένο αέρα
- Θερμαινόμενα γκριπ με διαφορετικά επίπεδα θέρμανσης
Όλα τα παραπάνω αξεσουάρ διατίθενται και μεμονωμένα, επίσης διατίθενται:
- Κουκούλα εξωτερικού χώρου
- Εσωτερική τσάντα Topboxμε λογότυπο της Hondaπου διαθέτει ρυθμιζόμενο ιμάντα ώμου και λαβές μεταφοράς
- Κλειδαριά δισκόφρενου, τύπου Uγια αυξημένη προστασία και ξεγνοιασιά
- Επίσης διατίθεται manualTopBoxμε σύστημα HondaOne-key.
- Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4-χρονος SOHC |
Χωρητικότητα (cm3) | 330cc |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 77 x 70.7mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 29.2PS (21.5kW) στις 7.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή | 32Nm στις 5.250 σαλ. |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 1.85L |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lurban 73.6, Lwot 79.3 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ | |
Ψεκασμός | Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 9.1L |
Εκπομπές CO2 (WMTC) | 77.8 g/km |
Κατανάλωση καυσίμου | 30km/litre |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση (Μίζα) | Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-11.6AH |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος, φυγοκεντρικός |
Τύπος κιβωτίου | V-Matic |
Τελική μετάδοση | V-Belt |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) | 2,160 x 742 x 1,161mm |
Μεταξόνιο | 1,452 mm |
Γωνία Κάστερ | 27.5° |
Ίχνος Τροχού | 99mm |
Ύψος Σέλας | 805mm |
Απόσταση από το έδαφος | 157.8mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | 174kg |
Ακτίνα στροφής | 2.2m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm |
Πίσω | Ψαλίδι με διπλά αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Εμπρός | Χυτό αλουμίνιο, 16 x MT2.75, διατομή U με 6 μπράτσα |
Πίσω | Χυτό αλουμίνιο, 16 x MT2.75, διατομή U με 6 μπράτσα |
Ελαστικό εμπρός | 110/70-16 |
Ελαστικό πίσω | 130/70-16 |
ΦΡΕΝΑ | |
ABS | 2-κάναλο |
Εμπρός | Δισκόφρενο 256mm με διπίστονη δαγκάνα |
Πίσω | Δισκόφρενο 256mm με μονοπίστονη δαγκάνα |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | Οθόνη LCD με Ταχύμετρο, Δείκτες στάθμης & κατανάλωσης καυσίμου, θερμοκρασία, ρολόι, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού, ένδειξη Honda SMART Key. |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση.
* Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.