Ρεκόρ τζίρου για τη LIQUI MOLY!!!

Οι εμπορικές διενέξεις, το αδύναμο ρούβλι και η τιμή του αργού πετρελαίου βάζουν φρένο στη γερμανική εταιρεία που εξειδικεύεται στα λάδια και τα πρόσθετα
Δεκέμβριος 2018 – Ακόμη και την πρώτη χρονιά υπό τη σκέπη του ομίλου Würth η LIQUI MOLY καταγράφει νέο ρεκόρ τζίρου. Ωστόσο, η καμπύλη ανάπτυξης αρχίζει και γίνεται πιο επίπεδη σε σχέση με τον τελευταίο καιρό. Το 2018, ο κύκλος εργασιών της γερμανικής εταιρείας που εξειδικεύεται στα λάδια και τα πρόσθετα ανήλθε σε 544 εκατομμύρια ευρώ και, επομένως, αυξήθηκε μόνο κατά 2% σε σχέση με πέρυσι. «Οι διεθνείς εμπορικές διενέξεις, το θερμό καλοκαίρι και η αύξηση του κόστους, ιδίως η δραματική αύξηση στις τιμές του αργού πετρελαίου, επιβράδυναν σημαντικά τον κύκλο εργασιών και την αύξηση των εσόδων μας», δήλωσε ο Ernst Prost, διευθύνων σύμβουλος της LIQUI MOLY.
Αν και τα προηγούμενα χρόνια χαρακτηρίστηκαν από υψηλά ποσοστά ανάπτυξης, το 2018 οι επιδόσεις ήταν μέτριες – με μία εξαίρεση: ο Οκτώβριος αναδείχθηκε με τζίρο σχεδόν 54 εκατομμυρίων ευρώ και ανάπτυξη της τάξης του 34% ως ο πιο επιτυχημένος μήνας στην ιστορία της εταιρείας που δραστηριοποιείται εδώ και περισσότερα από 60 χρόνια. Μια σειρά παραγόντων, ωστόσο, απέτρεψε ανάλογα ποσοστά αύξησης στη διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς: οι διεθνείς εμπορικές διενέξεις που σιγοβράζουν είχαν αντίκτυπο και στη LIQUI MOLY. Για παράδειγμα, οι δραστηριότητες στην Κίνα υποχώρησαν κατά περισσότερο από ένα τρίτο. Επίσης, οι δραστηριότητες στη Ρωσία, τη σημαντικότερη εξαγωγική αγορά της επιχείρησης με διαφορά, υποχώρησαν σημαντικά τους τελευταίους 24 μήνες λόγω της έντονης υποτίμησης του ρουβλιού. «Τέτοιες αλλαγές αφήνουν πάντα το στίγμα τους», δήλωσε ο διευθυντής εξαγωγών Salvatore Coniglio. «Τα αποτελέσματα στην Κίνα και τη Ρωσία θα είχαν πολύ ισχυρότερο αντίκτυπο αν δεν εκπροσωπούμασταν σε 150 χώρες παγκοσμίως. Έτσι, μπορούμε να αντισταθμίσουμε τον αρνητικό τζίρο σε διάφορες χώρες με καινούργιες αγορές».

Ένα από τα φωτεινά σημεία στις εξαγωγές ήταν η ανάπτυξη στην Ελλάδα. Εδώ, στα βιβλία καταγράφεται ένα +9% σε σύγκριση με πέρυσι. Παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, η LIQUI MOLY συνέχιζε διαρκώς να επενδύει στη συγκεκριμένη αγορά και από το 2010 διπλασίασε τον τζίρο της εκεί.

Την πτώση στις εξαγωγές αντιστάθμισε επίσης η ελαφριά ανάπτυξη στην εξαιρετικά ανταγωνιστική γερμανική αγορά. «Υπό τις δεδομένες συνθήκες, η ανάπτυξη του 2% στη Γερμανία και την Αυστρία αποτελεί πραγματική επιτυχία», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Günter Hiermaier. «Εν τέλει ο αριθμός των ανταγωνιστών αυξάνεται, αλλά η πίτα που θα μοιραστεί παραμένει το ίδιο μεγάλη. Αντίστοιχα μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός. Συνεχίζουμε να στρεφόμαστε στον συνδυασμό πακέτων μάρκετινγκ με τη δυναμική των πωλήσεων».

Σε συνδυασμό με την ελάχιστη αύξηση του τζίρου, παράλληλα αυξήθηκαν δραματικά τα έξοδα της επιχείρησης. Στο εκτιμώμενο κόστος επενδύσεων για πρόσθετα σχέδια διαχείρισης εμπορευμάτων, ένα καινούργιο λογισμικό και ένα ακόμη πάρκο δεξαμενών ύψους περίπου έντεκα εκατομμυρίων ευρώ προστέθηκαν συμπληρωματικές δαπάνες της τάξης των περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ εξαιτίας της αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών και λόγω του καιρού: εξαιτίας των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν το καλοκαίρι, οι ποτάμιες μεταφορές μέσω του Ρήνου περιορίστηκαν ή διακόπηκαν εντελώς, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς των πρώτων υλών και των έτοιμων εμπορευμάτων. «Συνολικά, τα έξοδά μας για μεταφορά εμπορευμάτων και logistics ανήλθαν σε 1,2 εκατομμύρια ευρώ. Σε γενικές γραμμές, η συγκεκριμένη περίοδος ήταν μια ψυχρολουσία. Φυσικά, μετά από ένα τέτοιο διπλό χτύπημα – υψηλότερα έξοδα και χαμηλότεροι τζίροι από τους προβλεπόμενους, τα κέρδη μας καταποντίστηκαν. Αλλά όπως είναι η ζωή, έτσι είναι και η οικονομία – πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες, αλλιώς θα βρεθούμε εκτός παιχνιδιού. Και όλες οι χρονιές δεν είναι ίδιες», διευκρίνισε ο Ernst Prost.
Ακόμη και οι δαπάνες στο πλαίσιο του μάρκετινγκ και της έρευνας και ανάπτυξης αυξήθηκαν, αλλά βάσει προγραμματισμού. Το 2017, η LIQUI MOLY επένδυσε 19,8 εκατομμύρια ευρώ για την αναγνωρισιμότητα του brand της και το 2018 σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ ακόμη. «Το μεγαλύτερο πλήγμα είναι σίγουρα το διαφημιστικό συμβόλαιο με τους Chicago Bulls. Η ομάδα μπάσκετ συγκαταλέγεται στις διασημότερες αθλητικές φίρμες παγκοσμίως. Οι οπαδοί της ανέρχονται σε 175 εκατομμύρια. Αυτό το νούμερο δεν το έχει φτάσει καμία άλλη επαγγελματική ομάδα στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ Peter Baumann, τονίζοντας τη σημασία που έχουν οι ενέργειες παγκόσμιας εμβέλειας για τη γερμανική επιχείρηση.
Τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, η ποιότητα «Made in Germany» συνεχίζει να είναι ένας τεράστιος κινητήριος μοχλός για τη LIQUI MOLY. Και αυτήν την πάντα σταθερή υψηλή ποιότητα διασφαλίζουν η έρευνα και η ανάπτυξη, γι αυτό και οι δαπάνες στον συγκεκριμένο τομέα αυξήθηκαν σχεδόν στα 6 εκατομμύρια ευρώ. «Τα σύγχρονα λιπαντικά είναι πολυσύνθετες δημιουργίες. Όποιος θέλει να παραμείνει στην κορυφή της αγοράς, χρειάζεται για την ανάπτυξη και τον έλεγχο ποιότητας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία», διευκρίνισε ο David Kaiser, υπεύθυνος για τον συγκεκριμένο τομέα και την τεχνολογία εφαρμογών.
1200px-Liqui-moly.svg

Ακόμη ένα νούμερο οδήγησε επίσης σε συμπληρωματικά έξοδα: αυτό των συνεργατών, όπως ονομάζονται οι εργαζόμενοι στη LIQUI MOLY. Το 2018 δημιουργήθηκαν 24 θέσεις εργασίας. Στις εγκαταστάσεις της Ουλμ και του Ζααρλούι, καθώς και στις εταιρείες του εξωτερικού, απασχολούνται συνολικά 848 άτομα. «Δίνουμε ευχαρίστως χρήματα για τον συγκεκριμένο σκοπό, γιατί είναι χαρά μας να δημιουργούμε θέσεις εργασίας. Επίσης, πληρώνουμε ευχαρίστως τα συμπληρωματικά έξοδα ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ για την καινούργια συλλογική σύμβαση του σωματείου «Industriegewerkschaft Bergbau, Chemie, Energie», διότι οι άνθρωποι στην οικογένεια της LIQUI MOLY αξίζουν πολλά», είπε ο Ernst Prost.
Αφού ο πρώην μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος πούλησε τα μερίδιά του πάνω στην αλλαγή του χρόνου στον όμιλο Würth, πολλοί φοβήθηκαν για μια ριζική αλλαγή των ειδικών στα λάδια και τα πρόσθετα. «Συνέβη όμως το αντίθετο», δήλωσε ο Ernst Prost. «Πράγματι, στην επαγγελματική κάρτα μου αναγράφεται πλέον μόνο ο τίτλος «διευθύνων σύμβουλος» και όχι «μέτοχος» και με τον Günter Hiermaier, ο επί σειρά ετών διευθυντής πωλήσεων προάχθηκε σε δεύτερο διευθύνοντα σύμβουλο. Κατά τ’ άλλα, όλα παραμένουν ως είχαν».

2019-01-04 (1)
Σχετικά με τη LIQUI MOLY
Η LIQUI MOLY προσφέρει με σχεδόν 4000 προϊόντα τη μεγαλύτερη γκάμα χημικών προϊόντων για μηχανοκίνητα οχήματα στον κόσμο: λάδια και πρόσθετα κινητήρα, γράσα και πάστες, σπρέι και προϊόντα περιποίησης αυτοκινήτου, κόλλες και στεγανοποιητικά. Η LIQUI MOLY ιδρύθηκε το 1957 και τα προϊόντα της σχεδιάζονται και παράγονται αποκλειστικά στη Γερμανία. Εκεί αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της αγοράς στα πρόσθετα και βραβεύεται συνεχώς ως η καλύτερη μάρκα λαδιών. Η επιχείρηση διακινεί τα προϊόντα της σε περισσότερες από 120 χώρες και το 2017 κατάφερε να σημειώσει έναν κύκλο εργασιών ύψους 532 εκατομμυρίων ευρώ.
2019-01-04