Πύραυλος πολυτελείας μεσαίου βεληνεκούς.

Άρθρο: Θανάσης Μουρίκης
Είναι γνωστό ότι δεν με χαρακτηρίζει η αγάπη μου για τα scooter, όμως τώρα δεν θα αναπτύξω τα προσωπικά μου γούστα και απόψεις άλλα την γνώμη μου απλά και αμερόληπτα για το νέο Honda Forza 300.
Σάββατο μεσημέρι και κατόπιν ευγενικής πρόσκλησης από τον επίσημο dealer της HONDA Αντώνη Γκινοσάτη βρίσκομαι στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο του στον Υμηττού, Αλέκου Παναγούλη 9.
Εκεί με περίμενε ένα μαύρο γυαλιστερό Forza 300 με μόλις 2.000 χιλ στο κοντέρ του για να το οδηγήσω και να δω πόσο νέο είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
IMG_0784
Η αλήθεια είναι ότι η Honda ποντάρει σε ένα εμπορικό θρίαμβο που όμως οι προσδοκίες της ας μην γελιόμαστε δεν έχουν επίκεντρο την αδύναμη οικονομικά Ελληνική αγορά.
Παρόλα αυτά η Honda έχει ένα πολύ δυνατό κοινό στην χώρα μας ακόμα και στο κόσμο των scooter και αυτό οφείλεται στην ουσιαστική και εργονομική προσέγγιση αλλά και στην υψηλή αξιοπιστία της που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της.
Αφού παραλαμβάνω το ηλεκρομαγνητικό κλειδί που έχουμε δει και στο SH300 θρονιάζομαι πάνω στην αρκετά αναπαυτική σέλα που ενώ στο σύνολο της είναι αρχοντικού επιπέδου ο χώρος του οδηγού περιορίζεται στις εμπρός και πίσω μετακινήσεις αφού η διώροφη σχεδίαση και κατασκευή της δίνουν ξεκάθαρα πλεονέκτημα στο συνεπιβάτη.
Παρόλα αυτά δεν θα κατατάξω την σέλα σε κακό επίπεδο ίσως ούτε καν σε μέτριο, απλά δεν δίνω άριστα με τόνο.
Στο σύνολο η θέση οδήγησης είναι άκρως εργονομική και ξεκούραστη χαρίζοντας μια στάση σώματος με απόλυτο οδηγικό έλεγχο, αίσθηση και ορατότητα.
IMG_0782
Αφού αναφέρθηκα σε σέλα και εργονομία δεν μπορώ να παρακάμψω τον τεράστιο αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτη που χωράει άνετα δυο full face κράνη και κάτι ακόμα, επίσης αξίζει να αναφέρω ότι υπάρχει ένα πλαστικό διαχωριστικό που προσαρμόζεται σε δυο θέσεις έτσι ώστε να διαχωρίζει το εσωτερικό ανάλογα με τις ανάγκες του φορτίου.
Το Honda Forza 300 έχει την δυνατότητα προσαρμογής και original top case 45 λίτρων.
IMG_0767
Στην αριστερή πλευρά της ποδιά ακριβώς κάτω από το τιμόνι υπάρχει και ένα γενναιόδωρο ντουλαπάκι με αντάπτορα για παροχή ρεύματος.
IMG_0789
Αυτό ώμος που εκτυπωσιάζει είναι η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα και η ταχύτητα με της οποία αναταποκρίνεται στο διπλό διακόπτη που βρίσκεται και αυτός στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.
Σε αστική μετακίνηση η τέρμα κάτω θέση είναι η προτεινόμενη και σε απλωτούς ανοιχτούς δρόμους το επιπλέον ύψος με την κατά βούληση επιλογή θα δώσει μια ουσιαστική κάλυψη από τον αέρα και τα μυγάκια (ύψος ρύθμισης 14cm).
Στο πλαίσιο της εργονομίας έχουμε δυο άριστους καθρέπτες με ενσωματωμένα τα εμπρόσθια φλας που εδράζουν στο φέρινκ (και όχι στο τιμόνι ώστε να επηρεάζουν την ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα).
Το νέο Forza 300 έχει αδυνατίσει 12 ολόκληρα κιλά σε σχέση με τον προκάτοχο του και έχει αποκτήσει πιο γρήγορη γεωμετρία με αλλαγή στην γωνιά κάστερ.
IMG_0781
Ο κινητήρας είναι 279,1 κυβικών εκατοστών και έρχεται από το SH-300 αποδίδοντας 25 ίππους στις 7.000 στρ.
Επίσημα από την Honda ξέρουμε ότι έχει αλλάξει ο εξωτερικός χρονισμός (ανάφλεξη) η μονάδα και η διαχείριση του ψεκασμού όπως και το μήκος του μπουζί. Η αίσθηση που εισπράξαμε είναι λιγότερη εκρηκτικότητα στις χαμηλές στροφές από το SH αλλά ξεκάθαρα πιο απλωτή επιτάχυνση με δυνατότερα ρεπρίζ και σίγουρα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που περνάει τα 150 χιλιόμετρα στο κοντέρ.
IMG_0771
Για κάποιο που δεν έχει οδηγική εμπειρία από το SH θα πούμε ότι στις χαμηλές στροφές, στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού το Forza είναι πολιτισμένο με ουσιαστική και πρόθυμη επιτάχυνση που εντός πόλης θα δώσει με το παραπάνω το προσδόκιμο μετακίνησης ακόμα και με δυο άτομα. Σε ανοιχτούς δρόμους έχοντας στο μυαλό μας ακόμα και το εθνικό δίκτυο είναι ζωηρό με ουσιαστική συμμετοχή στην ροή ρου δρόμου όπου δεν θα διστάσετε να πατήσετε για αρκετή ώρα την αριστερή λωρίδα.
Η Honda έχει φροντίσει να μας προστατέψει από το κακό Ελληνικό οδόστρωμα ειδικά όταν αυτό είναι βρεγμένο με ένα καταπληκτικό Tractio Control που μας δίνει και την δυνατότητα απενεργοποιησής του.
Εντός αστικού περιβάλλοντος το Forza κινείται με ευελιξία χωρίς να ζορίζεται σε μέτρια ροή. Σε πολύ σφιχτή κυκλοφορία οχημάτων επιπέδου μποτιλιάρισμα αν και το τιμόνι κόβει αρκετά ο μέτριος όγκος του scooter που σε καμία περίπτωση δεν το λες μικρο και η ελαφρός εξωτερικά τοποθετημένη εξάτμιση δεν θα αφήσουν όλες τις «πόρτες ελιγμού» ανοιχτές.
Στον τομέα φρένα θα πω ανοιχτά και ξεκάθαρα ότι η Honda πρέπει να επιστρέψει στα παλιά καλά υλικά τριβής που γνωρίζαμε. Εντός πόλης έχουμε μια προβλέψιμη μανέτα σε αίσθηση και το φρενάρισμα είναι ικανοποιητικό, σε ταχύτητες πάνω από τα 120 χιλιόμετρα και με την ανάγκη ενός δυνατού φρεναρισματος θα δούμε ότι δεν έχουμε την προσδόκιμη αμεσότητα και αποτέλεσμα, σε αυτό οφείλεται η επιλογή των υλικών τριβής και το λέω με πλήρη επίγνωση και ευθύνη.
Το σύνολο των φρένων από αντλίες, δάγκανες και δισκόπλακες είναι άριστο και σωστά επεμβατικό όπως άριστο και με σωστή επεμβατικότητα είναι και το ABS.
IMG_0761
IMG_0762
Τις αναρτήσεις τις αφήσαμε για το τέλος, κάποιος στην Honda ΔΕΝ κάνει σωστά τη δουλειά του και αυτός είναι ο κύριος που διαλέγει τα ελατήρια των αναρτήσεων….
Ναι καλά διαβάσατε, το πρόβλημα εντοπίζεται στο μήκος και όχι στην σκληρότητα των ελατηρίων, τόσο για πίσω όσο και μπροστά έχουμε υπερβολικό σαγκ, κοινός μεγάλη αρνητική διαρδομή αναρτήσεων με αποτέλεσμα το σύνολο να έχει μπουκωμένη λειτουργία.
Αν το μήκος των ελατηρίων ήταν πιο μεγάλο (δεν γνωρίζω πόσο ακριβώς) θα κερδίζαμε ωφέλιμη διαδρομή στις αναρτήσεις, πιο φιλική λειτουργία με απορρόφηση κραδασμών και πιο ανάλαφρη αίσθηση στο στροφίλικη γιατί το Forza μπορεί και είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι σε στροφές.
IMG_0770
Αφού αναφέρθηκα στο στροφιλίκι θα πρέπει να πούμε ότι το Forza έχει σωστό ζύγισμα και ουδέτερη συμπεριφορά σε μεγάλες κλείσεις δίνοντας εμπιστοσύνη και σταθερή πορεία. Σίγουρα με τα σωστά ελατήρια όλα θα ήταν ΠΟΛΥ καλύτερα.
Το Forza είναι ένα ευέλικτο GT μεσαίας κατηγορίας με όλες τις πολυτέλειες που θα μπορούσαμε να δούμε σε ένα πολύ μεγαλύτερο scooter κρατώντας όμως πολύ χαμηλά την κατανάλωση στα 3 λίτρα περίπου αστικής χρίσης και δίνοντας την δυνατότητα για εξορμήσεις και μετακινήσεις εκτός πόλης.
Το χαρακτηρίζει η ψηλή ποιότητα κατασκευής, το άριστο φινίρισμα, η τεχνολογική επικαιρότητα με τον σχεδιασμό και τα καταπληκτικά φώτα led και οπωσδήποτε η διαχρονικότητα.
Στην πιθανή ερώτηση σας αν είναι κάλο και αξίζει να το πάρετε θα σας που ότι σίγουρα κάλο είναι και γίνεται πολύ καλύτερο με μια αλλαγή στα υλικά τριβής και σε πρώτη φάση την προφόρτιση των πίσω ελατηρίων στα δυο αμορτισέρ, τώρα αν αξίζει την απάντηση θα τη δώσει το πορτοφόλι σας αφού η τιμή του είναι στις 5.950€. Αν το ποσό υπάρχει και θέλετε ένα μεσαίο GT scooter με επιδόσεις και πολυτέλεια τότε το Forza είναι μια πολύ καλή επιλογή.
Ο ανταγωνισμός έκανε την Honda να χτυπήσει δυνατά τα φτερά της και να δημιουργήσει ένα δυνατό ανταγωνιστή για την κατηγορία.
IMG_0752
Αν και είναι από τις λίγες φορές που κάνω παρουσίαση με κείμενο πρέπει να αναφέρω ότι σαφώς και θα προχωρήσουμε και σε τηλεοπτική παρουσίαση του μοντέλου.
Μπορεί να επέμεινα σε φρένα και αναρτήσεις όμως δεν κάνω εκπτώσεις στις οδηγικές μου απαιτήσεις όταν δοκιμάζω ένα δίκυκλο, είτε αυτό είναι scooter είτε μοτοσυκλέτα.
Η μεγαλύτερη επιτυχία στις ημέρες μας είναι ότι μπορείτε και εσείς να οδηγήσετε και να αποκτήστε την δικής γνώμη για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες αφού υπάρχει η δυνατότητα test ride.
Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Αντώνη Γκινοσάτη που μας έδωσε την δυνατότητα να οδηγήσουμε και να παρουσιάσουμε το νέο Forza 300, όσοι θέλετε να το οδηγήσετε επικοινωνήστε με ένα από τα δυο εξουσιοδοτημένα καταστήματα Honda Γκινοσάτης PROMOTO.
1- Υμηττός: Αλ. Παναγούλη 9 τηλ: 210 7624426
2- Αμφιθέα: Λεωφ. Αμφιθέας 21 τηλ: 210 9400123

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
-ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τύπος 4χρονος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος
-Χωρητικότητα 279 cc
-Διάμετρος x Διαδρομή 72 x 68,5 mm
-Σχέση Συμπίεσης 10,5:1
-Μέγιστη Ισχύς 18,5 kW @ 7.000 rpm
-Μέγιστη Ροπή 27,2 Nm @ 5.750 rpm
-Χωρητικότητα λαδιού 1,7 λίτρα
-ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός PGM-FI
-Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 11,5 λίτρα
-Κατανάλωση 31 km/λίτρο 
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα Μπαταρίας 12V – 8,6 AH
Ισχύς ACG 340 W 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός, ξηρός
Κιβώτιο Ταχυτήτων Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT
Τελική Σχέση Μετάδοσης Οδοντωτός Ιμάντας (V-belt)
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2140 x 755 x 1470 mm
Μεταξόνιο 1510 mm
Γωνία Κάστερ 26,5°
Ίχνος Τροχού 89 mm
Ύψος Σέλας 780 mm
Ελάχιστο Ύψος 135 mm
Βάρος (με υγρά) 182 kg
Διάμετρος Στροφής 2,4 m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση Ζάντας Εμπρός 15 ιντσών
Διάσταση Ζάντας Πίσω 14 ιντσών
Ελαστικό Εμπρός 120/70R15
Ελαστικό Πίσω 140/70R14
ΦΡΕΝΑ
Τύπος ABS 2 καναλιών
Εμπρός Δίσκος 256 mm
Πίσω Δίσκος 240mm
IMG_0781
IMG_0777
IMG_0788
IMG_0787
IMG_0751