SUZUKI GSXS1000F test ride
Κείμενο: Θανάσης Μουρίκης
Η Suzuki επαναφέρει τον θρυλικό κινητήρα του GSXR 1000 K5 και των προσαρμόζει σε ένα αδυνατισμένο πλαίσιο (όχι όμως και αδύναμο). Τοποθετεί καρατιμόνα, ψαλίδι από την νέα GSXR και μειώνει την χειμαρρώδη ιπποδύναμη αντικαθιστώντας τα «χαμένα» άλογα με αρκετή ροπή στις χαμηλές στροφές και μειωμένη κατανάλωση. Αυτή είναι η νέα GSXS 1000S. Τώρα βάλτε στην θέση του S ένα F και αμέσως η μοτοσυκλέτα έχει και φέρινγκ.
‘Κόψε ράψε και συμπλήρωσε’ είναι η συνταγή της Suzuki την νέα GSXS 1000F που την θυμόμαστε από το παρελθόν της δεκαετίας του 90΄ με το ψευδώνυμο «τσαγιέρα».
Βέβαια η νέα Sport-touring μοτοσυκλέτα της Suzuki ουδεμία σχέση έχει με οικιακό σκεύος και σας διαβεβαιώ ότι η συνταγή μπορεί να μην είναι πολλά υποσχόμενη με την πρώτη ματιά αλλά είναι πολλά ρίχτερ από την πρώτη γκαζιά.
Δεν θα έλεγα ότι έχουμε μια τουριστική μοτοσυκλέτα ούτε ότι ο χαρακτήρας της είναι «πλασμένος» για ταξίδια και ρομάντζο, εδώ τα τύμπανα του πολέμου από το DNA της GSXR σιγοχτυπάνε, ακόμα και το συνολικό στήσιμο πλαισίου, απόδοσης και θέσης οδήγησης προδιαθέτει για πολεμικές ή έστω γρήγορες βόλτες.
Η μοτοσυκλέτα ζητάει ανοιχτούς δρόμους με αλλεπάλληλο στροφηλίκη. Ο κινητήρας είναι ομαλός και γραμμικώς μέχρι τις 7.000 στρ. και μπορούμε να κινηθούμε σβέλτα και με αρκετή ροπή. Αυτό βοηθάει τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε ένα ανηφορικό στριφτερό κομματι. Περνώντας τις 7.000 στρ. το μοτέρ αρχίζει να προσφέρει επιθετικές και δυνατές επιταχύνσεις που μας θυμίζουν super-bike μοτοσυκλέτα. Στο ανέβασμα τον χιλιόμετρων που πολύ γρήγορα θα έρθουν τα πρώτα 200 χιλ/ωρα η GSXS-1000F είναι στραθερή και άνετη με διάθεση να επιταχύνει αλλά και να υπακούσει σε γρήγορες αλλαγές πορεία και δυνατά φρεναρίσματα. Μιας και αναφερθήκαμε στα φρένα πρέπει να πούμε ότι η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με τερταπίστονες δάγκανες τις Brembo με την δύναμη και την ποιότητα φρεναρίσματος είναι εξαιρετικά βελτιωμένη. Η SUZUKI ήταν καιρός να αρχίζει να αντικαθιστά στα γρήγορα μοντέλα τις «κουρασμένες» πλέον δαγκάνες τις Tokiko. Φυσικά υπάρχει και σύστημα ABS που είναι μόνιμα ενεργοποιημένο αλλά υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης με την πολύ απλή αφαίρεση της ασφάλειας που είναι κάτω από την σέλα.
Μεγάλο μπράβο και για το σασμάν με τα πολύ γλυκά κλειδώματα και την κλιμάκωση να είναι σε ένα sport ύφος αφήνοντας το κινητήρα να απλώσει ομαλά την ιπποδύναμη του. Μικρή ένσταση στην έκτη σχέση που σε ανοιχτούς δρόμους θα την θέλαμε αρκετά πιο μακρυά σε κλιμάκωση. Ο συμπλέκτης είναι με ντίζα και έχει ελαφριά αίσθηση και πολύ καλή πληροφόρηση. Δεν υπάρχει λόγος να τον κουράσετε αφού ο ροπάτος και ελαστικός κινητήριας δίνει ζωντάνια και ξυπνάει άμεσα από τις 1.500στρ.
Η GSXS-1000F είναι εφοδιασμένη και με τρεις χάρτες για το TC που η επεμβατικότητα τους μοιράζεται στις τρεις επιλογές και φυσικά και στην θέση off που εκεί θα απολαύσετε τα 999cc της μοτοσυκλέτας.
Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές σε λειτουργιά με ένα πολύ καλό και πλήρες ρυθμιζόμενο USD της KAYABA 41χιλ για μπροστά και για πίσω έχουμε ένα αμορτισέρ με ρύθμιση στην προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς. Πρέπει να πούμε ότι πάντα σε όλες τις δοκιμές ελέγχουμε την λειτουργία των αναρτήσεων και τις ρυθμίζουμε ανάλογα. Το πίσω αμορτισέρ είναι σφιχτό και σωστό σε λειτουργία σε ότι αφορά την απόσβεση συμπίεσης αλλά η απόσβεση επαναφοράς είναι αρκετά γρήγορη και πρέπει το βιδάκι της ρύθμισης να είναι λίγο πριν το τέρμα για να έχουμε μια συνολικά σωστή λειτουργία. Πολλά συν παίρνει η μοτοσυκλέτα και στο θέμα τη εργονομίας της σέλας αφού είναι καλά σχεδιασμένη και μας αφήνει να κάτσουμε πάνω της αρκετή ώρα και σε γρήγορο ρυθμό χωρίς να μας κουράσει.
Γενικά η SUZUKI GSXS-1000F είναι μια γρήγορη και εύκολη μοτοσυκλέτα με πολλά στοιχεία που για καθημερινή μετακίνηση αλλά και εκδρομική χρίση. Θα την κοιτάξουν ώριμοι αναβάτες που τους ενδιαφέρει η ποιότητα κατασκευής αλλά και οι υψηλές επιδόσεις. Σίγουρα δεν θα την συγκρίναμε με μια Supre-Bike και δεν είναι άλλωστε και μέσα στου εμπορικούς ορίζοντες της SUZUKI μια τέτοια ταύτιση και σύγκριση, οπωσδήποτε όμως θα την γλυκοκοιτάξουν αναβάτες από τον κόσμο των Super-Bike που έχουν κουραστεί να σκύβουν για να πιάσουν το τιμόνι.
Τιμή: 14,395€
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 73,4 x 59 |
Χωρητικότητα | 999 |
Μέγιστη ισχύς | 145 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός SDTV 44mm |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
– | |
Πλαίσιο | Αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών |
Μπροστινή ανάρτηση | Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι KYB 43mm με διαδρομή 125mm. Ρυθμίσεις: Προφότιση, Απόσβεση Επαναφοράς, Αποσβεση Συμπίεσης |
Πίσω ανάρτηση | Υδραυλικό μονό αμορτισέρ KYB προφότιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς |
Μπροστινό φρένο | 2 δίσκοι, διαμέτρου 310mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων |
Πίσω φρένο | Δίσκος διαμέτρου 220mm, δαγκάνα 1 εμβόλου |
Μπροστινό ελαστικό | 120/70-17 |
Πίσω ελαστικό | 190/50-17 |
Μήκος (mm) | 2115 |
Γωνία Caster | 25° |
Βάρος (kg) | 230 |
Ρεζερβουάρ (lt) | 17 |