YAMAHA TRACER 900GT η πρώτη επαφή.
Άρθρο: Θανάσης Μουρίκης
Την περασμένη εβδομάδα είχαμε μια πρώτη μικρή επαφή με την νέα Yamaha Tracer 900GT.
Η μοτοσυκλέτα ήταν στη κατοχή μας για ένα Σαββατοκύριακο και ήταν φυσικό να μην μπορέσουμε να πραγατοποιήσουμε μια ολοκληρωμένη δοκιμή και παράλληλα και τηλεοπτικά γυρίσματα. Όμως ήταν αρκετός ο χρόνος για να εντοπίσουμε τις σοβαρές βελτιώσεις που έχουν υποστεί οι αναρτήσεις και συγκεκριμένα το πίσω αμορτισέρ.
Όπως σας είχαμε αναφέρει και στην δοκιμή της μοτοσυκλέτας που είχαμε κάνει στο Πήλιο το μοντέλο κουβαλούσε ένα μελανό σημείο που λεγόταν ανάρτηση, στο πίσω αμορτισέρ ήταν υπερβολικά προφορτισμένο το ελατήριο και ακόμα και στην πλήρη αποφόρτιση του δεν άφηνε κανένα περιθώριο για σαγκ (αρνητική διαδρομή ανάρτησης 1/10 από την πλήρη διαδρομή της) παράλληλα η απόσβεση επαναφοράς ήταν σε μέτριο επίπεδο.
Στο Tracer με την ονομασία GT έχουμε ένα σαφώς βελτιωμένο αμορτησέρ με πολύ καλύτερη απόσβεση επαναφοράς και εξωτερική προφόρτιση ελατηρίου, η αλήθεια είναι ότι για να δημιουργήσουμε το επιθυμητό «σαγκ» έπρεπε και εδώ να αποφορτήσουμε σχεδόν τελείως το ελατήριο.
Το υδραυλικό μέρος είναι πολύ πιο άμεσο και μικρομετρικό στις ρυθμίσεις και το βιδάκι της απόσβεσης πιο προσβάσιμο.
Κατά την οδήγηση η μοτοσυκλέτα είχε πολύ πιο φιλική συμπεριφορά στις ανωμαλίες του δρόμου κρατώντας το πίσω τροχό βιδωμένο στην άσφαλτο. Η πληροφόρηση ήταν άμεση και το αμορτισέρ διάβαζε πολύ καλύτερα στην αρχική του λειτουργία.
Παράλληλα χάθηκε και η νευρική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο πίσω μέρος αφήνοντας την διαδρομή της ανάρτησης να φιλτράρει τα περιττά γλιστρήματα και το «άδειασμα» του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού.
Το μπροστινό σύστημα εκτός από το χρυσό χρώμα που εντυπωσιάζει έχει νέα δομή και έχουμε και ρύθμιση στην απόσβεση συμπίεσης κάτι που λείπει από την «απλή έκδοση», παρόλα αυτά τα κιλά των ελατηρίων παραμένουν ίδια και κατ επέκταση επιμένουμε ότι είναι ένα μαλακό μπροστινό που όμως η επιπλέον ρύθμιση της συμπίεσης μπορεί να βελτιώσει αρκετά την λειτουργία.
Στο τομέα προστασία από τον αέρα έχουμε ένα ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα σε δυο επίπεδα με εύκολη και άμεση πρόσβαση στη ρύθμιση.
Πολύ σημαντική είναι και η προσθήκη θερμαινόμενων γκριπ που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή της κρύες μέρες και νύχτες του χειμώνα.
Στο κυνήγι της sport οδήγησης θα βοηθήσει ουσιαστικά το quick shifter που μας επιτρέπει να κάνουμε αλλαγές ταχυτήτων με full open γκάζι αλλά μόνο για τα ανεβάσματα.
Ένσταση έχουμε για τη σέλα του οδηγού όπου το φαρδύ και ανατομικό της μέρος είναι σε σημείο που πρέπει ο κορμός να έρθει αρκετά πίσω σε μια άβολη θέση οδήγησης και να απομακρυνθούμε κάποιους πόντους από το ρεζερβουάρ, η ποιότητα των υλικών σε αφρώδες και ταπετσαρία είναι πολύ καλή για οδηγό και συνεπιβάτη.
Οι δυο μεγάλες χειρολαβές θα διευκολύνουν τον συνεπιβάτη μας και παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε και να δέσουμε ένα μεγάλο αποθηκευτικό σάκο με ιμάντες.
Η οθόνη των οργάνων είναι σαφώς πιο ευανάγνωστη αφού είναι έγχρωμη χωρίς να κουράζει και η επιλογή του μενού και για τους χάρτες γίνεται από ένα περιστροφικό διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού όπου οι ενδείξεις των ταχυτήτων έχουν αντίστοιχα περιστροφική ένδειξη στο κέντρο του καντράν.
Η μοτοσυκλέτα στο στανταρ εξοπλισμό διαθέτει πλαϊνές βαλίτσες 22 λίτρων η κάθε μια και σε συνδυασμό με της παραπάνω αναφορές φαίνεται ότι η έκδοση GT ανοίγει ξεκάθαρα την διάθεση και την αρχική ιδέα της Yamaha να δημιουργήσει ένα εκρηκτικό sport turing μοντέλο.
Το GT είναι το Tracer που έπρεπε να εμφανιστεί από την πρώτη στιγμή και δεν είναι τυχαίο ότι η Yamaha προωθεί ξεκάθαρα την εμπορική του επιτυχία καθώς έχει 12.900€ δηλαδή 1750€ περισσότερα από την στάνταρ έκδοση.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι στο σύνολο της η μοτοσυκλέτα έχει πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και βαφής.
Η πρώτη γρήγορη μάτια στην Yamaha Tracer 900GT μας δείχνει ότι έχουμε μια πιο ώριμη μοτοσυκλέτα, ένα πιο καλοστημένο σύνολο που ακόμα και αν δεν είναι ο σκοπός μας τα μεγάλα ταξίδια όπως λέει και το όνομα της σίγουρα είναι μια καλύτερη αγορά από την «απλή» έκδοση.
Αυτή ήταν μια πρώτη επαφή με την τρικύλινδρη εννιακοσάρα, φυσικά την μοτοσυκλέτα θα την ξανά έχουμε για ένα ολοκληρωμένο test ride και φυσικά και την τηλεοπτική παρουσίαση στο Moto in Action.